Hello America! Sofistikované robotické zařízení míří za oceán…

Hello America! Sofistikované robotické zařízení míří za oceán…

Hydra Consulting
9 min. čtení

Náš klient, společnost Radalytica, vyvinula robotický zobrazovací systém nazvaný RadalyX, který vyniká v nedestruktivním testování (NDT) kompozitních dílů. Radalytica nyní expanduje na americký trh, kde se nejdříve zaměří na letecký průmysl s klienty, jako jsou Blue Origin či Boeing.

 

Jejich inovativní řešení má však uplatnění v mnoha dalších odvětvích, včetně automobilového průmyslu, zdravotnictví, a dokonce i umění.

Co společnost přivedlo až k rozhodnutí expandovat na americký trh? Jak v USA získali prvního klienta? Či jak probíhá transport robotického zařízení do USA? Na všechny tyto otázky jsme se zeptali Tani Holanové, obchodní a logistické manažerky, která je zodpovědná za expanzi společnosti do USA.

radalytica robot

Proč jste se rozhodli vstoupit na americký trh?

Na americkém trhu vidíme obrovský potenciál. Jedná se o jeden z největších trhů na světě, který navíc neustále roste a je základnou těch největších firem v oblasti letectví, automobilového průmyslu či zdravotnictví.

 

Náš produkt byl technicky vyvinut tak, aby se dokázal přizpůsobit různým oborům a potřebám každého klienta. Přicházíme s unikátním zobrazovacím řešením, která vyžaduje investici a jistý závazek, zároveň však poskytuje velkou výhodu během testovacího a vývojového procesu, kdy klientům šetří nejen čas, ale především finance.

„Náš zobrazovací systém RadalyX byl technicky vyvinut tak, aby se dokázal přizpůsobit různým oborům a potřebám každého klienta.“

Jak jste získali své první americké zákazníky?

Hodně nám pomohla účast na různých konferencích pořádaných ASNT, Americkou společností pro nedestruktivní testování. V začátcích jsme naše zobrazovací zařízení RadalyX neustále představovali, hovořili o jeho výhodách a navazovali kontakty s odborníky z veřejného i průmyslového sektoru.

 

Povedlo se nám zaujmout novináře a náš produkt se objevil v předních odborných časopisech včetně CompositesWorld. Byly to právě časté návštěvy v USA a neustálý networking, který nás přivedl až k našim prvním klientům, Blue Origin a Boeing.

radalytica robot

Co vás vedlo k založení LLC a podání žádosti o investorská E2 víza?

RadalyX je sofistikovaný zobrazovací systém, který často vyžaduje přítomnost našich techniků. Je třeba zajistit jeho správné nastavení a zaškolit tým, který se zařízením bude pracovat. Proto pro nás bylo důležité mít v USA lokální tým, který bude našim klientům k dispozici, kdykoliv bude potřeba. Chceme-li v USA uspět musíme poskytovat nejen kvalitní, ale i rychlý servis a ten z Čech logicky zajistit nemůžeme.

 

V USA plánujeme vybudovat pobočku, kde budeme naše technická řešení sestavovat, skladovat a mít zde i sklad s dostatkem náhradních dílů. V budoucnu ji plánujeme rozšířit a investovat do vzniku technického centra, kam si klienti budou moci přijít naše řešení sami otestovat. Před dvěma měsíci nám byla schválena investorská víza E2 a já se nyní s rodinou připravuji na relokaci do USA.

„V USA plánujeme investovat i do vzniku technického centra, kam si klienti budou moci přijít naše řešení sami otestovat.“

Jak probíhá takový proces přepravy RadalyX za oceán?

Příprava zařízení na přepravu je nejdůležitějším a základním aspektem celé přepravy. Jednou z velkých výhod našeho systému je jeho přenositelnost, zařízení lze rozložit na jednotlivé komponenty. Každá jednotlivá část, včetně elektronických částí, musí být pečlivě zabalená, aby nedošlo k poškození – třeba i jen drobné nárazy a nesprávné zacházení s přepravkami může způsobit velké škody.

 

Využíváme specializovanou balící společnost se zkušenostmi v oboru. Jsou to právě oni, kdo pečlivě připravují systém na přepravu, včetně kvalitních obalových materiálů, požadovaných bezpečnostních štítků a instalace pohybových senzorů, které monitorují případné nadměrné nárazy nebo nesprávné zacházení. Klient může řešit případné škody již při přebírání zásilky nikoliv až po jejím otevření.

radalytica robot

„Jednou z velkých výhod našeho systému je jeho přenositelnost, zařízení lze rozložit na jednotlivé komponenty.“

Co byste poradila někomu, kdo zvažuje přepravu svého zboží do USA?

Zaměřila bych se na kvalitní balení, pojištění a komunikaci s přepravní společností ohledně podmínek přepravy. My používáme UPS, což slouží našim účelům, a zatím jsme neměli žádné problémy s přepravou našich robotických zařízení.

Více o Hydra Consulting

Hydra Consulting nabízí komplexní zastoupení pro evropské firmy, které se chystají expandovat na americký trh. Zajišťujeme vše od založení společnosti, daní, HR i víz.

Naše zkušenosti a znalosti s podnikáním na americkém trhu chceme snadno a srozumitelně předávat dál. Těší nás, když naši klienti dosahují svých cílů, a rádi pomůžeme i vám.