Expanze do USA: Informace existují, ale musíte vědět, co hledat

Expanze do USA: Informace existují, ale musíte vědět, co hledat

Hydra Consulting
7 min. čtení

Lámete si hlavu s expanzí do USA? Pak věřte, že v tom rozhodně nejste sami. Informace existují, ale musíte vědět, co hledat.

I v dnešní době se na nás stále častěji obracejí firmy s tím, že potřebují informace. V Hydra Consulting víme, co taková expanze do USA pro české firmy znamená a naše zkušenosti s vámi sdílíme.

V rozhovoru pro platformu Buduj značku přibližujeme naše začátky. Výzvy, kterým firmy nejčastěji čelí, ale i chyby, kterých se dopouštějí. Dotýkáme se také kulturních rozdílů, které mají vliv na úspěch firem v USA.

Expanze českých firem do USA

Čím si vysvětlujete skutečnost, ze povědomí o expanzi na americký trh není u českých firem velké? 

 

„Informace existují, ale musíte vědět, co hledat. Nefunguje to tak, že do Google zadáte „expanze do USA“ a on vám vyjede návod od A až Z. Firmy podnikají v mnoha různých oborech a pro každou firmu bude ta cesta trochu jiná. Vyhledávat informace na stránkách různých institucí a úřadů, ze kterých si pak poskládáte tu správnou cestu, je opravdu velká práce na hodně dlouhou dobu. A přesně proto za námi klienti a firmy chodí. Neplatí nám za to, že pro ně něco uděláme, ale protože umíme něco, co je pro ně užitečné.“

„Nefunguje to tak, že do Google zadáte „expanze do USA“ a on vám vyjede návod od A až do Z. Firmy podnikají v mnoha různých oborech a pro každou firmu bude ta cesta trochu jiná.“

Umějí se české firmy a jejich manažeři na americkém trhu prodat? Jaké jsou klíčové kulturní rozdíly mezi podnikaným v Čechách a v Americe?

 

„Podnikání v Americe je hlavně o schopnosti prodat se, a to v Čechách neumíme. Já to taky neumím. Jsem v Americe už 17 let a stále s tím mám problém. Američané ho nemají. Od malička se učí sami sebe prodávat, a to nejen v obchodních vztazích, ale i v těch osobních. I proto se v Americe dobře žije, všichni tam jsou relativně příjemní. Mnoha Čechům to přijde jako přetvářka, ale není to tak. Američané takoví jsou z podstaty. Nemají plán teď jdu sám sebe prodat, oni prostě takoví jsou.“ 

Celý rozhovor si můžete poslechnout i na Spotify či Apple Podcast.

Vidíte v některém oboru pro expanzi do USA větší potenciál než třeba v jiném?

 

„Rozhodně si myslím, že jedním z takových oborů je IT. IT je velmi široký pojem, proto je dobré najít si svoji úzkou specializaci, kterou firma řeší. Vlastně je jedno, odkud jste; pokud je váš produkt užitečný a poskytuje hodnotu firmám nebo lidem, tak se chytí. Možná druhou zajímavou oblastí je výroba jako taková, jedná se o různé specifické produkty, které se vyrábějí z materiálu, který se dováží do Evropy, kde se vše vyrobí, a pak se to zase vyváží zpět. Tyto firmy samozřejmě logicky uvažují o přesunutí části výroby, aby snížily své výrobní náklady.“

„Vlastně je jedno, odkud jste; pokud je váš produkt užitečný a poskytuje hodnotu firmám nebo lidem, tak se chytí.“

Více o Hydra Consulting

Hydra Consulting nabízí komplexní zastoupení pro evropské firmy, které se chystají expandovat na americký trh. Zajišťujeme vše od založení společnosti, daní, HR i víz.

Naše zkušenosti a znalosti s podnikáním na americkém trhu chceme snadno a srozumitelně předávat dál. Těší nás, když naši klienti dosahují svých cílů, a rádi pomůžeme i vám.

Příspěvek byl publikován v rubrice Rozhovory a jeho autorem je Andrea Juckem. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.