Prodávejte v USA se Simon Dery
„Aktuálně jsme svědky historického přesunu bilionů dolarů, které v investicích míří do USA. Evropské firmy, které zareagují včas, mohou tuto vlnu využít ve svůj prospěch. Nikdy nebyla lepší doba pro expanzi a nastartování prodejních kanálů v USA.“

Jak mohou firmy začít prodávat v USA i bez obchodního týmu?
Vybudovat obchodní tým v USA vyžaduje místní kancelář, vedení a značné investice, což si mnoho firem v začátcích nemůže dovolit. My mnoha firmám pomáháme tuto vstupní finanční bariéru odstranit tím, že našim klientům umožňujeme využít naše americké kanceláře, vedení i kompletní provozní podporu.
V Americe jsme vybudovali silnou síť napříč Fortune 5000 i prakticky všemi hlavními odvětvími v USA. Abych dosáhli klíčových obchodních výsledků, přiřazujeme specializované pracovníky pro sjednávání schůzek a generování leadů. Obchodníci se tak mohou soustředit na uzavírání obchodů, nikoliv hledání kontaktů.
Zajistíme vhodné sdělení na míru trhu, školení obchodníků či potřebné certifikace pro hladký vstup na americký trh. Klíčem je náš model „nejdříve pilot, poté rychlé škálování“, kdy testujeme poptávku ve vybraných regionech či odvětvích v USA před samotným rozšířením. Minimalizujeme tím rizika a maximalizuje návratnost investic.
„Abychom dosáhli klíčových obchodních výsledků, přiřazujeme specializované pracovníky pro sjednávání schůzek a generování leadů. Obchodníci se tak mohou soustředit na uzavírání obchodů, nikoliv hledání kontaktů.“
S jakým typem firem spolupracujete nejčastěji?
Soustředíme se na spolupráci s mezinárodními B2B firmami obvykle z oblasti výroby, průmyslového vybavení, SaaS, AI nebo specializovaného spotřebního zboží, které mají silné postavení na domácím trhu a chtějí expandovat do USA.
Abychom mohli být efektivní, musíme tyto firmy dokonale poznat, porozumět jejich produktům, pozici na trhu a konkurenčním výhodám. Nejde o povrchní seznámení do firmy se skutečně ponoříme, jen tak ji můžeme plnohodnotně zastupovat.
Fungujeme jako jejich americká pobočka. Když s námi firma spolupracuje, vystupujeme jako její nové americké zastoupení, a to včetně vedení i administrativy. To je důvod, proč náš model tak dobře funguje.
Jak důležité je přizpůsobit marketingové materiály a produktové informace americkému trhu?
Pochopení a přizpůsobení těchto rozdílností je naprosto zásadní. Studie ukazují, že 84 % firem zaznamenalo růst tržeb po přizpůsobení svého obsahu, což potvrzuje přímý vliv správného zacílení na prodeje.
Dále výzkumy ukazují, že 86 % marketingových aktivit přizpůsobených místnímu trhu a kulturním specifikům má lepší výsledky.
Přizpůsobení obsahu očekáváním amerických zákazníků není jen o překladu, jde o sdělení samotné, jeho tón, vizuální styl a často i parametry produktu. Bez zohlednění těchto klíčových skutečností mohou být i špičkové produkty přehlédnuty. Správné zacílení je proto zcela nezbytné pro úspěch na americkém trhu.
„Studie ukazují, že 84 % firem zaznamenalo růst tržeb po přizpůsobení svého obsahu, což potvrzuje přímý vliv správného zacílení na prodeje.“

Jaký podle tebe budou mít dopady cla uvalená na evropské firmy expandující do USA?
Cla mohou krátkodobě zkomplikovat situaci exportérům. Nicméně USA se tím jako největší ekonomika a spotřebitelský trh na světě stávají ještě atraktivnější destinací pro zahraniční firmy.
Trumpova agenda je jasná, chce přilákat výrobu, inovace a investice do USA. Jeho administrativa pravděpodobně nabídne pobídky a vytvoří výhodné podmínky pro firmy, které se rozhodnou mít v USA svoji pobočku. A to otevírá obrovské příležitosti.
Aktuálně jsme svědky historického přesunu bilionů dolarů, které v investicích míří do USA. Evropské firmy, které zareagují včas, mohou tuto vlnu využít ve svůj prospěch. Nikdy nebyla lepší doba pro expanzi a nastartování prodejních kanálů v USA.
Američtí investoři mají zájem financovat firmy se sídlem v USA, i když pocházejí z Evropy. Chceme firmám pomoci se v této situaci zorientovat – zacílit, škálovat a využít mementa, které je právě teď.
„Aktuálně jsme svědky historického přesunu bilionů dolarů, které v investicích míří do USA. Evropské firmy, které zareagují včas, mohou tuto vlnu využít ve svůj prospěch.“
Co tě přivedlo k tomu, abys pomáhal jiným firmám růst?
Vždycky mě bavilo řešení problémů a vytváření příležitostí, a právě obchod je místem, kde se tyto dvě věci potkávají. Viděl jsem skvělé produkty či služby, které neuspěly ne proto, že by neměly potenciál, ale nedostaly se k těm správným lidem.
Dnes pomáhám ostatním se tomuto neúspěchu vyhnout. Když pomůžeš firmě uspět, vytvoříš příležitost, vznikají pracovní místa, podporují se rodiny a stovky, tisíce, někdy i miliony lidí profitují z tohoto úspěchu. Měl jsem štěstí ve své vlastní kariéře a tohle je můj způsob, jak sdílet svůj úspěch.
Obchod pro mě není jen hra čísel. Je o vytváření skutečných hodnot a proměně potenciálu v reálný dopad.
S jakou výší investice by měla firma počítat, když chce spustit prodeje v USA?
Zahájení prodejů v USA nemusí být v řádu stovek tisíc nebo milionů dolarů. S námi je investice výrazně nižší a zaměřená na výsledky.
Ve většině případů tvoří hlavní náklad pouze plat jednoho zkušeného obchodního zástupce v USA obvykle kolem 95 000 USD ročně. To je vše. Není potřeba otevírat kancelář, najímat celý tým ani budovat infrastrukturu od nuly.
Obchodník často začne generovat příjmy už během prvního roku, a to někdy v takovém objemu, že pokryje velkou část nákladů. Skutečný zlom ale většinou přichází ve druhém či třetím roce, kdy se všechna předchozí práce začne proměňovat v stabilní příjmy a pozici na trhu.
Simon Dery je náš konzultant pro obchod a klientský růst v USA. Pokud potřebujete nastartovat své prodeje v USA, neváhejte se na nás obrátit.
Více o Hydra Consulting
Hydra Consulting nabízí komplexní zastoupení pro evropské firmy, které se chystají expandovat na americký trh. Zajišťujeme vše od založení společnosti, daní, HR i víz.
Naše zkušenosti a znalosti s podnikáním na americkém trhu chceme snadno a srozumitelně předávat dál. Těší nás, když naši klienti dosahují svých cílů, a rádi pomůžeme i vám.